Багато в нашій освітній системі змінилося за останні роки. Змінюється формат екзаменаційних іспитів, система фінансового забезпечення шкіл, принципи роботи вчителів. Ось і намагаються потрапити в необхідну хвилю модернізації освіти батьки. І не тільки бути на її гребені, але й не дати загубитися під час шторму змін своїм дітям. Народилася дитина в сім’ї і разом з радістю народження зразу ж виникли проблеми: в якому дитячому садочку дитина виховуватиметься, за якою розвивальною програмою займатиметься, які додаткові гуртки та секції відвідуватиме, в яку школу піде, і вже зовсім проблематично – який профіль обрати?

Шановні батьки! Пригадайте, коли вперше ви самі задумались про майбутню професію. Добре, якщо в останній рік навчання в школі, а більшість, можливо, по бажанню батьків, вивчились по одній спеціальності, а в подальшому здобували іншу освіту, або не працювали за фахом. А скільки людей просто ненавидять свою роботу через колись невірно прийняте рішення.

Щоб з нашими дітьми не виникла подібна ситуація, в сучасній школі і розробляється ціла система профільного навчання.

Вибір професії для кожної молодої людини – це вибір свого місця в житті, подальшого шляху навчання і праці. Без перебільшення можна сказати, що для випускників загальноосвітньої школи - це завжди проблема номер один. Профільне навчання дає можливість учню познайомитись зі своєю майбутньою професією за рахунок предметів до яких в них є здібності та які їм подобаються.

Третє тисячоліття відзначається стрімким зростанням значущості науки і освіти в житті людства та кожної особистості. Наука і освіта повинні вирішувати конкретні життєві проблеми людини, тому вони повинні реформуватися. Перспективним напрямком реформування сфери освіти є впровадження профільного навчання та компетентнісно орієнтованих підходів у розвитку творчої, конкурентноспроможної особистості.

Профільне навчання має свої позитивні аспекти:

  1. Вибір предметів, в яких учень зацікавлений та їх вивчення в посиленому режимі.
  2. Можливість вибору предметів, які будуть необхідні для ЗНО та вступу у ВНЗ.
  3. Зникає необхідність у репетиторстві, тому що предмети і так вивчаються досконало.
  4. Більш грамотний підхід до вибору професії.

Якщо учні зможуть обирати, які предмети вони хочуть вивчати, вони, ймовірно, отримають більшу мотивацію для навчання. Наприклад, якщо деякі учні зацікавлені в певній сфері знань якогось предмету, (фізики), але не мають змоги його вивчати, то, такі учні, ймовірно, втрачають інтерес до навчання. З іншого боку, якщо буде можливість вивчати фізику, вони матимуть більший стимул відвідувати заняття, що підштовхне їх навчатися краще. До речі, за статистикою, якість природничо-математичної підготовки випускників в Україні не є досить високою. А між тим, з відновленням роботи заводів з'являються потреби в інженерах (мода на юридичні та економічні спеціальності минає), праця набуває все більш інтелектуальних форм (управління сучасною технікою, верстатами, складними автоматами, комп'ютерами). Це вимагає ефективної природничо - математичної підготовки школярів. За висловом ректора МДУ В. А. Садовничого, «країна, яка хотіла б адекватно відповідати на серйозні виклики часу, повинна спиратись, у першу чергу, на хорошу математичну і природничу освіту, інакше немає в цієї країни майбутнього» . Основа загальних знань є необхідною, але більша частина уроків повинна бути пов'язана з власними інтересами та зацікавленнями учнів. Крім того, коли учні зможуть вивчати в школі предмети, які вони хочуть, вони будуть краще підготовлені до обраної ними майбутньої спеціальності. Пізніше, вже будучи студентами, матимуть можливість навчатися на більш високому рівні та матимуть можливість розвивати свої навички ще більше.

На мій погляд, краще дати учням деяку свободу у прийнятті рішень щодо того, що їм вивчати, коли вони навчаються ще в школі. Базові знання з усіх предметів дуже корисні, але є деякі переваги профільного навчання. Роблячи свій власний вибір, учні стають більш мотивованими в навчанні та краще підготовленими до своєї майбутньої спеціальності у вузі.

Вибір профілю навчання – це вибір шляху навчання професії.

0 Коментарі